HISTÓRIA DIVADLA TANDEM 5. časť: Recesný nadhľad a najlacnejší muzikál s náročnými choreografiami

V štvrtej sezóne sa domovskou scénou tandemákov stala bratislavská IUVENTA. Prišla aj ďalšia zmena, ktorá súvisela s bláznivou a recesívnou komédiou O HLÚPEJ KRÁĽOVNEJ. Autor a režisér Martin M. Benčič ju napísal za jediný mesiac na prednáškach v škole. Skúšať ju začalo vyše desať hercov, a každá postava dostala dve alternácie. Napriek tomu, že dej komédie sa odohráva v 14. storočí, používala moderný jazyk a história sa tu preplietala s ikonami súčasnosti (kukláči, telenovely, gangnam style a iné).

Dôležitou postavou je milo jednoduchá a naivná kráľovná, ktorá zatúži po výdaji a chce si nájsť ženícha. Sluhom rozkáže, aby vymysleli tri úlohy pre nápadníkov, pritom netuší, že najťažším orieškom je vôbec prilákať do zámku akéhokoľvek pytača a prinútiť ho k sobášu. Hra od roku 2013 bodovala u divákov, dokonca sa ozvali členovia košického divadla Momoland s tým, že by ju radi zaradili do svojho repertoáru. Réžiu si vzal na starosť profesionálny herec František Balog.

„Text komédie O HLÚPEJ KRÁĽOVNEJ sa mi páčil, bol vtipný, mal nadhľad, bol priam recesný a to ma bavilo. Akurát niektoré pasáže z môjho hľadiska potrebovali jemné kozmetické úpravy,“ hovorí. Zároveň spomína na to, ako pri skúškach nechával hercov improvizovať, čo bol prvotný zámer pre ich uvoľnenie a naštartovanie fantázie a tvorivosti.

„Samotný text nebol vôbec komplikovaný, nebola v tom žiadna ťažká psychológia. Ale aj jednoduchý text sa dá poriadne pokašľať. Takže boli sme precízni. Na premiéru prišlo viac ako dvesto ľudí, a takto to bolo aj nasledujúce tri razy po sebe.“

Divadlo TANDEM medzitým žilo inou udalosťou – po dlhých mesiacoch intenzívnych príprav súbor odpremiéroval 3. júna 2016 veľkolepý muzikál MATURITNÉ STRETKO. „Písanie muzikálu môže trvať pol roka až dva roky. Mám ten proces veľmi rád, ale je pravda, že keď niečo dlho tvorím, už sa mi do toho chce stále menej. Podľa mňa neexistuje lepší stimul pre autora než je deadline,“ hovorí autor M. M. Benčič. Hlavnými postavami MSka, ako muzikál familiárne nazvali členovia divadla, bola nezvyčajná partia bývalých spolužiakov, ktorí sa vďaka starým nevyriešeným konfliktom dostávali do nových nepredvídaných situácií.

MATURITNÉ STRETKO bola opäť komerčná záležitosť. Keďže prvé dva muzikály boli historické a zamerané na klasickejšie melódie, chceli sme niečo na štýl Mamma Mia. Kostýmy sme riešili z domácich zásob, akurát kulisy sa vyrábali na mieru. Rekvizít, našťastie, bolo menej, takže vo finále to bol historicky náš najlacnejší muzikál,“ spomína Martin, ktorý si okrem režírovania zároveň zahral negatívnu postavu Alberta. Dôležitou súčasťou tohto muzikálu bol tanec a fyzicky náročné choreografie. Herci preto absolvovali špeciálnu pohybovú prípravu, na ktorej sa podieľali Jana Kočnerová a Veronika Galová. Odmenou pre všetkých členov projektu bol nepochybne veľký ohlas a dlhotrvajúci záujem divákov.



Na základe informácií z absolventskej písomnej práce Veroniky Hajdukovej spracovala: Daša Čejková

zverejnené: 25.09.2022

Prihláste sa k odberu Newslettera.
Odoslaním svojej e-mailovej adresy súhlasíte so spracovaním údajov podľa GDPR.

PARTNERI

petrzalka logo proint logo tootoot logo
kamdomesta logo Ticketportal logo
CinemaCity logo seeandgo logo

Chcete nás podporiť? Číslo účtu: SK02 0200 0000 0031 6565 1753. Ďakujeme.


© Copyright 2012 – 2024